bane
bog-
klubben
bane bog-klubben har eksisteret i over 20 år.
Mange hundrede jernbaneinteresserede har gennem medlemskab
været velorienteret om nye bøger - og sparet rigtig mange penge.
Fra 2011 er bane bog-klubben en del af Dansk Jernbaneklubs
boghandel Jernbanebøger.

* Du får de nye bøger fra bane bøger og DJKs forlag til bogklub-pris,
   hvor du sparer op til 25% excl. porto.
* Du er altid blandt de første til at få de nye bøger.
* Du får mindst 14 dages kredit og skal bare betale pr. giro / bank.
* Du får gratis tilsendt information om de nye bøger.
* Du har altid mindst 14 dage til at afbestille bøger du ikke ønsker.
* Du binder dig kun til at købe mindst 3 bøger, dog mindst én om året.
* Du får ind i mellem spændende særtilbud.
* Du får tilbudt ikke blot DJK‘s og bane bøger‘s udgivelser,
   men også bøger fra andre forlag, bl.a. udvalgte titler fra
   Sporvejs-Historisk Selskab.

Indmeldelse i bane bog-klubben

bane bog-klubben, Dansk Jernbane-Klub
Marielundvej 35, 2730 Herlev.
Tlf. 33 93 20 02   Fax: 33 33 86 96  
Nordea Reg. Nr. 2191 kontonr. 6874281261.

PDF-filerne kan læses med Adobe Reader
Majbogpakken omfatter bog:

Odin Det første danske lokomotiv

Se nyhedsbrev

Bogpakken forventes udsendt midt i maj 2017.

Hvis du ønsker at afbestille bogen/bøgerne, så send en e-mail herom
til med tydelig angivelse af navn og
bogklub-medlemsnummer senest 30. april 2017!


Se læseprøve
Odin
Det første danske lokomotiv og
dets placering i teknologihistorien


Af Poul Thestrup
Sidetal: 216 sider. Format 24,5 cm x 23 cm, stift bind. Mere end 275 illustrationer, heraf en del i farver. Udgivet af banebøger 2017.
Bogklubpris kr. 296,- + porto
Normalpris kr. 395,-
Bestillingsnummer 328
Danmarks første lokomotiv Odin blev leveret i 1846. I bogen beskrives lokomotivudviklingen i England, USA og Centraleuropa til 1850 på grundlag af international forskning.
Sjællandske Jernbaneselskab bestilte tidens mest moderne lokomotivtype, men fik i stedet noget meget traditionelt. Historien er beskrevet før, men ved at grave dybere i danske og fremmede arkiver og inddrage den samtidige engelske debat, kan der nu gives en langt mere dækkende forklaring.
Afslutningsvis behandles de følgende 20 års danske lokomotivkøb.